Koncepce přípravy kompetentního učitele
Koncept osvojování profesních kompetencí učitelem se zaměřením na vyučovací činnost
Definice a vymezen í pojmů: autodiagnostika, subjektivní (implicitní) teorie, sebereflexe
Subjektivní teorie - teoretický koncept; role a funkce subjektivních teorií v práci učitele
Autodiagnostika jako jeden z předpokladů a účinný nástroj sebereflexe učitele - teoretický koncept
Autodiagnostické strategie - přehled
Autodiagnostická strategie v oblasti subjektivní teorie účinnosti vyučování (praktické ukázky)
Autodiagnostika v oblasti subjektivní, implicitní teorie úspěšného žáka a možnosti sebereflexe (praktické ukázky)
Sebereflexe učitelových subjektivních teorií v oblasti učební motivace žáků (praktické ukázky)
Diagnostické metody pro učitele: „subjektivní zodpovědnost učitele za výkony žáků“; „školní a třídní klima“; „diagnostika motivační struktury žáků“ …..)
Ukázky výzkumných projektů souvisejících s autodiagnostikou
Předmět seznamuje s diagnostickými metodami pro učitele. Zároveň ukazuje možnosti sebereflexe učitele na základě použití autodiagnostických metod.
Autodiagnostické metody dávají možnost poznat specifiku vlastního pedagogického působení, vlastní individualitu a její zdroje a odhadnout neadekvátní přístupy k žákům i cesty k nápravě.