Cílem semináře je rozvíjení konkrétních sociálních dovedností účastníků, jejich hlubší sebepoznání, osobnostní rozvoj a zvyšování resilience. Jedná se o první část dvousemestrálního kurzu, program je připraven jako povinně volitelný kurz pro zájemce. V tomto semestru prozkoumáme, jak co nejlépe vycházet sami se sebou, abychom mohli co nejlépe vycházet s ostatními. Vydáme se na objevnou cestu do hlubin kantorovy duše, labyrintu jeho světa a ráje srdce. V bezpečném prostředí budeme experimentovat, inspirovat se navzájem a s respektem nacházet a pojmenovávat naše osobní postupy práce s emocemi, motivací a zodpovědností, abychom pak mohli s hlubokým porozuměním být lepšími průvodci a podporou našim žákům.
Klíčovou metodikou jsou sebezkušenostní aktivity, individuálně i v týmu, s následnou reflexí a převedením získaných vhledů do reálné každodenní praxe účastníků. Seminář je veden koučovacími technikami, se zaměřením na hledání vlastních osobních strategií a individualizovaných řešení. Každé setkání má určité ucelené téma, jednotlivá témata na sebe navazují. Nedílnou součástí semináře je vedení sebezkušenostního deníku každým z účastníků.
-
* Témata:
- Seznamka se svým Já aneb Kdo neví, kam jde, skončí někde jinde
- Rande se svým Já – práce na vztahu se sebou jakou model pro budování vztahů s ostatními
- Pozitivní komunikace se sebou i ostatními – Labeling vs. Shaping, benefity a techniky pozitivní komunikace
- Hranice, zodpovědnost a svoboda – tři strany téže mince. K čemu je užitečné mít jasné hranice, jak to udělat a jak to říct okolí
- Nejspokojenější učitel v okolí – zdroje motivace a možné strategie jejího udržování
- Koučování v učitelské praxi – učitelem sobě i ostatním
* Co mi seminář může přinést?
- Především mnoho otázek.
- Lepší pochopení toho kdo jsem, co jsem, kde jsem a kam jdu, co chci, co potřebuji, jak funguji, s čím od sebe můžu počítat a s čím ne, jak se můžu podpořit, jak se sebou nejlépe zacházet, abych byl/a trvale udržitelně co nejspokojenější já i moje okolí.
Cílem semináře je rozvíjet konkrétní sociální dovednosti a osobnostní zdatnosti účastníků. Jedná se o první část dvousemestrálního kurzu. Program je připraven jako povinně volitelný kurz pro zájemce.
V prvním semestru:
Získáme příležitost uvědomit si, co se v nás při kontaktu s lidmi děje.
Naučíme se lépe si uvědomovat a zvládat vlastní emoce.
Získáme řadu inspirací pro řešení mezilidských situací, které dennodenně prožíváme.
Osvojíme si konkrétní principy vedení lidí k odpovědnosti vycházející z poznatků o fungování mozku.
Procvičíme si používání těchto principů v situacích z praxe