- Vidění a barvy: lidský zrakový systém, barvy a jejich vnímání, barevné systémy, skládání barev, gamma-korekce, reprodukce barev, tisk, půltónování a rozptylování
- Vektorová a rastrová grafika: vektorová a rastrová grafika, vlastnosti rastrových obrázků, průhlednost, HDR grafika, základní grafické formáty, SVG formát, kódování obrazu
- Rasterizace: základy kreslicích algoritmů, vyplňování (scanline algoritmus), anti-aliasing
- Základy 3D grafiky: homogenní souřadnice, transformační matice, základní transformace, konstrukce složitějších transformací, projekce a jejich implementace
- Reprezentace 3D scén: povrchový model, trojúhelnékové sítě, hierarchie (scene graph), objemové reprezentace, CSG a vrhání paprsku
- Základy OpenGL: architektura grafické karty, předávání dat do GPU, souřadné soustavy, kreslená primitiva, viditelnost, textury, shadery, ..
- Základy fotorealistické grafiky: příklady algoritmů na viditelnost, lokální model osvětlení (Phong), spojité stínování, princip rekurzivního sledování paprsku
Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky: systém lidského vidění, barvy a jejich reprezentace, reprodukce barev, půltónování, anti-aliasing, vektorová a rastrová grafika, HDR grafika, základy kódování obrazu, reprezentace 3D scén, 3D transformace a projekce, základní zobrazování 3D scén, výpočet viditelnosti, stínování, základy OpenGL. Přednáška je doplněna cvičeními v počítačové laboratoři.
Cvičení se věnují praktickým aspektům předmětu a zadání průběžných zápočtových úkolů.