Charles Explorer logo
🇨🇿

Programování 2

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NPRG031

Sylabus

Základy objektově orientovaného programování.

Třídy, objekty, ochrana přístupu. Principy zapouzdření, dědičnosti, rozhraní, polymorfismu.

Atributy a metody třídy / instance, statické a virtuální metody, abstraktní třídy a metody.

Funkce jako parametry a hodnoty proměnných.

Objektový návrh programu ­- obecné principy (SOLID), příklady (diskrétní simulace).

Programování řízené událostmi - základní myšlenky a postupy.

Práce ve vývojovém prostředí, vytváření programů s GUI.

Řešení větších úloh - hygiena programování, správa verzí, tvorba dokumentace.

Jazykový labyrint - srovnání významných objektově orientovaných jazyků (C#, C++, Java, Python)

Anotace

Pokračování základního kurzu programování – procvičení a doplnění učiva z předcházejícího předmětu NPRG030

Programování 1 při řešení náročnějších a rozsáhlejších úloh.

Programovací jazyk C#, překladač, statické typování, abstraktní typy, interface.

Objektový návrh programů a objektové programování, privátní a veřejné členy, generické funkce a třídy.