Charles Explorer logo
🇨🇿

Programování v Haskellu

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NPRG068

Sylabus

- Typový systém Haskellu, typové třídy, Hindley-Milnerův systém, Systém Fc

- Monády, State, Monádové transformery

- Přehled vnitřního fungování Haskellových programů v GHC: Core, STG, thunky, WHNF, seq, kompilace, modularizace

- Cabal

- Standardní knihovna pro IO

- Standardní typové třídy

- Standardní kontejnery, Text a ByteString

- Spojení s UNIXem, optparse

- Parsovací kombinátory, parsec

- Pretty printing

- Paralelizace, STM, paralelní frameworky

- Serverové aplikace -- Scotty, Yesod, Servant

- Lens-ová knihovna, Prism, Iso, Traversal

- Přehled některých líných datových struktur: Finger-konstrukce, lazy fronty, ...

- Jednoduchý grafický výstup: Gloss, JuicyPixels

- Testování: HSpec, Quickcheck, Criterion

Anotace

Programování v Haskellu zaměřené na řešení praktických problémů -- run-time systém, standardní knihovna, užitečné nástroje.