Charles Explorer logo
🇨🇿

Grafy ve výuce fyziky

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NUFY123

Sylabus

1. Grafické zobrazení dat ve výuce fyziky: vnímání a získávání informací, pozornost, grafická (vizuální) gramotnost žáků, zásady zobrazování.

2. Zobrazení pohybu a typické miskoncepce žáků.

3. Dataloggery a práce s grafy.

4. Měřítka/zoomování.

5. Didaktická diskuze na téma: Graphing: cognitive ability or practice?

Anotace

Cílem semináře je seznámit studenty učitelství fyziky s možnostmi výuky zaměřené na podporu a rozvoj grafické gramotnosti žáků základních a středních škol. Většina ilustrací se bude oborově týkat kinematiky, protože zde se nejčastěji projevují základní identifikované miskoncepce žáků, když pracují s grafy.

Seminář je zaměřen jak na teorii (zahrnující např. chybné představy a přístupy žáků v této oblasti), tak na praktické ukázky vedení výuky.