Zakončení: Zápočet
Požadavky k zápočtu: Praktické výstupy dle požadavků vedoucího semináře
Obsah: Rétorika jako funkční disciplína komunikativní výchovy ve škole. Mluvní cvičení.
Technika řeči. Komunikace ve škole s přihlédnutím k specifickým potřebám dětí mladšího školního věku.
Cíl: Cílem je vybavit studenty teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi z fonetiky a techniky řeči za dodržování české výslovnostní normy
Lewis, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 2000.
\r\nMAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995.
\r\nSVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PedF, 2000.
\r\nŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum, 1999 či 2005.
\r\nŠimanovský, Z. Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Praha: Portál, 2002.
Špačková, A. Moderní rétorika. Praha: Grada Publishing, 2003.
ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K.; ŠALAMOUNOVÁ, Z.: Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012.
\r\n
","inLanguage":"cs"}]}
Zakončení: ZápočetPožadavky k zápočtu: Praktické výstupy dle požadavků vedoucího seminářeObsah: Rétorika jako funkční disciplína komunikativní výchovy ve škole. Mluvní cvičení.Technika řeči. Komunikace ve škole s přihlédnutím k specifickým potřebám dětí mladšího školního věku.Cíl: Cílem je vybavit studenty teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi z fonetiky a techniky řeči za dodržování české výslovnostní normy
Lewis, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 2000.
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995.
SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PedF, 2000.
ŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum, 1999 či 2005.
Šimanovský, Z. Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Praha: Portál, 2002.Špačková, A. Moderní rétorika. Praha: Grada Publishing, 2003.ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K.; ŠALAMOUNOVÁ, Z.: Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012.
Basic principles of a cultivated speech production. Articulation, phonation, respiration.
Orthoepy. Rhetoric exercices.
Speech production accorded with Czech orthoepic ant orthophonie rules is required.