Obsah má charakter experimentální činnosti na 1. stupni ZŠ a je zaměřen na rozvoj a diagnostiku matematických (a obecně intelektuálních) znalostí a schopností žáků. Rozvoj různých jazyků aritmetiky (ikonické, piktografické, znakové); sémantická ukotvení aditivních operací (stav +(-) stav, adresa +(-) operátor, ...); číselná osa jako prostředí řešení dynamických úloh; sémantická ukotvení multiplikativních operací.
Konkrétní témata a prostředí, ve kterých se bude pracovat, budou stanovana na prvním semináři a postupně dopl ňována.
Pokračování kurzu Dítě a matematika I - O01110613.
Práce v semináři bude zaměřena na analýzu žákovských řešení úloh, na prohloubení teoretických oblastí didaktiky matematiky, na didaktickou analýzu studentova vedení kroužku a dále na přípravu náplně a didaktického zpracování dalšího kroužku. Zkušenosti studentů budou obohaceny zkušenostmi praktickými od učitelů, kteří spolupracují s KMDM. Podle možností budou také analzyovány videonahrávky částí vyučovacích hodin.