1. Kurikulum společenských věd v primární škole a jeho problémy
Věcné učení a společenské vědy v českém vzdělávání v průběhu 20. století. 2. Analýza různých pojetí společenskovědního vzdělávání v historii i v současnosti v různých vzdělávacích systémech práce s učebnicemi 3. Principy a politické instituce demokracie, dětská porozumění politice 4. Participace občanů na politickém rozhodování, zájmové a nátlakové skupiny – řešení společenského problému 5. Sociální spravedlnost a střet zájmů v politice – práce s kontroverzními tématy 6. Člověk v cyklu roku, obsah a způsoby slavení v průběhu roku: podzim, zima 7. Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět - 8. Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce 9. Tematické pojetí historického učiva – práce s modelovou situací 10. Didaktická analýza vybraného historického období 11. Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy
Přednáška je zaměřena na shrnutí a ucelení poznatků společenských věd, které jsou předpokladem pro didaktickou analýzu témat vzdělávací oblasti člověk a jeho svět.
V seminářích se na vybraných společenskovědních tématech studenti seznamují s jednotlivými kroky didaktické analýzy, samostatně zpracovávají vybrané téma. Seznamují se s ukázkami různých metod práce se společenskovědními tématy a vyhodnocují jejich cíle.