Cíle:
Student se seznámí s konkrétní spolupracující školou jako organizací.
Získá základní představu o fungování školy, struktuře školního dne a vyučovací hodiny.
Přemýšlí o pozorovan é realitě a porovnává ji s vlastní dosavadní zkušeností.
Hledá funkční formu záznamu pozorování.
Formuluje otázky, které z pozorování vyplývají.
Zvědomuje vlastní motivaci pro studium zvoleného oboru.
Zakládá vlastní reflektivní dokumentaci praxe -studentské portfolio- a rozumí jeho smyslu.
Má představu o obsahu a funkci Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi.
Obsah:
Tento kurz probíhá v úzké spolupráci pedagogické fakulty a základní školy. V průběhu kurzu jsou využívány principy mentoringu. Pro tento účel byla také provedena revize spolupráce s fakultní školou a byla vytvořena nová komunikační platforma.
Skupina studentů hospituje pod vedením vyučujícího z pedagogické fakulty v jedné základní škole. Studenti v menších skupinách hospitují ve třídách 1. stupně, diskutují s třídními učiteli a vedením školy. Účastní se reflektivních seminářů. Plní dílčí úkoly stanovené vedoucím praxe. V případě zájmu je studentům v závěru praxe umožněno realizovat samostatné řízení vybrané aktivity popř. části vyučovací hodiny na základě předem konzultované přípravy.
Organizace: 5 pracovních dní dle rozvrhu konkrétní třídy a dále dle požadavků vedoucího praxe.
The course introduces the study. His components are 5 day practice at classes of primary school (Grade 1 - 5).
During the 5 days students observe different classes, debate with the director of the school and are involved in simple activities at classes in the role of teachers. They reflect all the activities.