Charles Explorer logo
🇬🇧

Introductory practice

Class at Faculty of Education |
O01215013

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Cíle:

Student se seznámí s konkrétní spolupracující školou jako organizací.

Získá základní představu o fungování školy, struktuře školního dne a vyučovací hodiny.

Přemýšlí o pozorované realitě a porovnává ji s vlastní dosavadní zkušeností.

Hledá funkční formu záznamu pozorování.

Formuluje otázky, které z pozorování vyplývají.

Zvědomuje vlastní motivaci pro studium zvoleného oboru.

Zakládá vlastní reflektivní dokumentaci praxe -studentské portfolio- a rozumí jeho smyslu.

Má představu o obsahu a funkci Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi.

Obsah:

 Tento kurz probíhá v úzké spolupráci pedagogické fakulty a základní školy. V průběhu kurzu jsou využívány principy mentoringu. Pro tento účel byla také provedena revize spolupráce s fakultní školou a byla vytvořena nová komunikační platforma.

 Skupina studentů hospituje pod vedením vyučujícího z pedagogické fakulty v jedné základní škole. Studenti v menších skupinách hospitují ve třídách 1. stupně, diskutují s třídními učiteli a vedením školy.  Účastní se reflektivních seminářů. Plní dílčí úkoly stanovené vedoucím praxe. V případě zájmu je studentům v závěru praxe umožněno realizovat samostatné řízení vybrané aktivity popř. části vyučovací hodiny na základě předem konzultované přípravy.

Organizace: 5 pracovních dní dle rozvrhu konkrétní třídy a dále dle požadavků vedoucího praxe.      

Annotation

The course introduces the study. His components are 5 day practice at classes of primary school (Grade 1 - 5).

During the 5 days students observe different classes, debate with the director of the school and are involved in simple activities at classes in the role of teachers. They reflect all the activities.