Charles Explorer logo
🇨🇿

Primární pedagogika III - Žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Předmět na Pedagogická fakulta |
O01215555

Sylabus

Organizační zajištění:

1.   Student se pravidelně účastní semináře (jednou týdně podle rozvrhu) na fakultě.

2.   Student v průběhu semestru plní úkoly reflektivního charakteru zadané vyučujícím.

3.   Student si v průběhu semestru vede reflektivní pedagogický deník.

4.   Student prezentuje ve studijní skupině v rámci závěrečného setkání pedagogický deník reflektivního charakteru.

5.   Student úspěšně absolvuje písemný test.

Anotace

Předmět si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul Primární pedagogika I.-VI. Studenti v rámci tohoto modulu studují tři předměty, tj.Primární pedagogika I., II., III. Zapisují se pouze do předmětu Primární pedagogika I. Do dalších předmětů je zapisují vyučující.

V rámci předmětu budou studenti seznámeni s metodami podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a s organizací výuky v běžné třídě.

Studentům budou nabídnuty náměty pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné výuce.

Na začátku student pojmenuje dovednosti, s kterými do předmětu vstupuje (speciální kurzy, zkušenosti, zájmy apod.). Student si v průběhu předmětu vede pravidelné záznamy o svojí pedagogické činnosti, zaznamenává reflexe a sebereflexe v pedagogickém deníku.

Předpokládáme, že předmět umožní studentům rozvoj následujících kompetencí a oblastí rozvoje:

 Zvýšení úrovně empatie

 Rozvoj diagnostických dovedností

 Rozvoj dovednosti hledat a uplatňovat individualizované a diferencované přístupy a strategie práce s žáky

 Aplikace získaných teoretických vědomostí z oblasti ped.psych. přípravy

 Rozvoj reflexe a sebereflexe