Organizační zajištění:
1. Student se pravidelně účastní semináře (jednou týdně podle rozvrhu) na fakultě.
2. Student v průběhu semestru plní úkoly reflektivního charakteru zadané vyučujícím.
3. Student si v průběhu semestru vede reflektivní pedagogický deník.
4. Student prezentuje ve studijní skupině v rámci závěrečného setkání pedagogický deník reflektivního charakteru.
5. Student úspěšně absolvuje písemný test.
Předmět si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul Primární pedagogika I.-VI. Studenti v rámci tohoto modulu studují tři předměty, tj.Primární pedagogika I., II., III. Zapisují se pouze do předmětu Primární pedagogika I. Do dalších předmětů je zapisují vyučující.
V rámci předmětu budou studenti seznámeni s metodami podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a s organizací výuky v běžné třídě.
Studentům budou nabídnuty náměty pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné výuce.
Na začátku student pojmenuje dovednosti, s kterými do předmětu vstupuje (speciální kurzy, zkušenosti, zájmy apod.). Student si v průběhu předmětu vede pravidelné záznamy o svojí pedagogické činnosti, zaznamenává reflexe a sebereflexe v pedagogickém deníku.
Předpokládáme, že předmět umožní studentům rozvoj následujících kompetencí a oblastí rozvoje:
Zvýšení úrovně empatie
Rozvoj diagnostických dovedností
Rozvoj dovednosti hledat a uplatňovat individualizované a diferencované přístupy a strategie práce s žáky
Aplikace získaných teoretických vědomostí z oblasti ped.psych. přípravy
Rozvoj reflexe a sebereflexe