S použitím e-learningového kurzu \"ODL:Inclusive\", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů .:
- obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání,
- nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti,
- výklad teoretických východisek inkluse (model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
- deficitní a kompetenční pojetí handicapu, od vnějšího k vnitřnímu pozorovatele.
Diskuse studentů s odborníky z praxe
VARIANTA B)
Plánování zaměřené na člověka - východiska, smysl, cíle, kořeny
Inkluzívní vzdělávání a sociální začlenění
Týmová práce, význam spolupráce speciálních pedagogů při začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol
Individuální plánování s využitím nástrojů Plánování zaměřených na člověka
Profil na jednu stránku - tvorba, využití
Kroužek přátel jako podpora sociální interakce ve třídě
Metody Path a MAPs
VARIANTA A)
Obsah kurzu: S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů .: - obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání, - nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti, - výklad teoretických východisek inkluse (model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky) - deficitní a kompetenční pojetí handicapu, od vnějšího k vnitřnímu pozorovatele. Diskuse studentů s odborníky z praxe VARIANTA B)
Plánování zaměřené na člověka - východiska, smysl, cíle, kořenyInkluzívní vzdělávání a sociální začlenění Týmová práce, význam spolupráce speciálních pedagogů při začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných školIndividuální plánování s využitím nástrojů Plánování zaměřených na člověka Profil na jednu stránku - tvorba, využití Kroužek přátel jako podpora sociální interakce ve tříděMetody Path a MAPs
Teacher trainig for inclusive education. Working at exapmles and theoretic models supports understanding inclusion, problems of handikepped persons and, explains relevant psychical mechanismus.