· individualizovaný výběr principů výuky AJ
· diskuze a následná úprava výběru principů
· prezentace dílčích výsledků práce v seminářích
· zpracování eseje
· tvorba observačního archu
· tvorba strukturované přípravy na hodinu
· příprava na observaci, plánování a reflexi
· reflexe praxe
· dopracování písemné reflexe
· rozhovory nad portfoliem
Cílem kurzu Seminář k závěrečné práci je syntéza teoretických poznatků z oblasti didaktiky anglického jazyka získaných v průběhu studia, prohloubení teoretické základny profesní kompetence studentů učitelství, zvědomování a formování individuálního pojetí cizojazyčné výuky a rozvoj reflektivních strategií a technik v souladu s pojetím učitele jako reflektivního praktika. Kurz si dále klade za cíl rozvíjet schopnost identifikovat konkrétní problémy při výuce, klást relevantní otázky a kriticky analyzovat vlastní zkušenost v roli učitele. Seminář provází účastníky procesem tvorby závěrečné práce. V průběhu semestru se budou společně hledat cesty k jejímu zpracování a diskutovat dílčí výstupy. Závěrečná práce je jedním z výstupů studia specializace anglický jazyk a zároveň přípravou na vstup do učitelské praxe. Reprezentuje autorův/autorčin utvářející se osobitý přístup k výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy v teoretické i praktické rovině. Má podobu profesního portfolia a obsahuje následující komponenty:
1. Esej s názvem 'Ten essential principles for teaching English to young learners’
2. Observační archy a syntéza pozorování
3. Zevrubná příprava na hodinu
4. Reflexe A-A-A na základě videozáznamu
5. Povinně-volitelná část.