1. Úvodní seznámení s literaturou, strukturou kurzu, s tématy seminárních prací.
2. Základní ekologické a environmentální pojmy. Vztah člověka k životnímu prostředí z hlediska historického vývoje, změny v krajině vzniklé činností člověka.
3. Globální ekologické problémy světa. Růst lidské populace, důsledky v oblasti sociální a ekonomické. Udržitelný rozvoj lidské společnosti.
4. Stav životního prostředí české republiky (zdroje znečištění jednotlivých složek biosféry, vstup toxických látek do organismu, civilizační choroby související se stavem ŽP a životním stylem dnešního člověka).
5. Problematika péče o ŽP, subjekty péče, nástroje právní, ekonomické, informační, výchovně vzdělávac í.
6. Ochrana přírody České republiky, legislativa, implementace do vzdělávání a výchovy.
7. Environmentální vzdělávání a výchova dětí na
1. stupni ZŠ. Metody, formy a prostředky EV, ekologické projekty pro děti mladšího školního věku, ekologická centra v ČR a jejich využití při výuce na
1. stupni ZŠ a v rámci mimoškolní zájmové činnosti, programy pro rodiny s dětmi.
9. Prezentace seminárních prací.
Seznámení s literaturoua programovou nabídkou ekocenter, základní pojmy vztahující se k environmentální výchově, vzdělávání a životnímu prostředí, globální ekologické problémy, životní prostředí České republiky, vlivy prostředí na lidské zdraví s důrazem na problematiku , problematika péče o životní prostředí, ochrana přírody ČR, legislativa, implementace do primárního vzdělávání, environmentální vzdělávání a výchova žáků 1. stupně ZŠ, projektová výchova, prezentace projektů.