Při práci na repertoáru bude kladen důraz na samostatný osobitý přístup k přednesu písně a jejímu metodickému nácviku (tj. metodické řešení rozvoje pěveckých dovedností, např. rozšiřování hlasového rozsahu, rozvíjení kantilény, zlepšení artikulace atp.). Průběžně v semestru náročnější rozezpívání (melodie v pravé ruce, transpozice po půltónech, mimotonální dominanty) s vysvětlením významu jednotlivých cvičení. Rozezpívání odvozená z melodií písní, cvičení zaměřená na intonační problémy. Výběr, opakování a docvičování repertoáru k SZZ a k závěrečnému vystoupení.
Pěvecká teorie: nasazení tónů, rozvoj pěvecké rezonance, hlavový tón, plný tón, hlasové rejstříky. Pěvecká artikulace, vyrovnání vokálů, neutralizace vokálů. Vazba tónů, legato, tenuto, portamento, ripetuto. Hudební artikulace. Zásady české pěvecké výslovnosti.
Záměrem pedagogické činnosti je další rozvoj pěveckých dovedností a interpretačních schopností plynule navazující na předchozí výuku ve 3.semestru. Výběr a příprava repertoáru pro závěrečné pěvecké vystoupení.