Studenti 1. ročníku budou rozděleni do dvou sborů.
Ženská část bude zkoušet samostatně (sbormistryně Mgr. Jana Veverková) v úterý 15.20-16.50 v C12. Tento sbor je určen především těm méně zkušeným. Do sboru se mohou přihlásit i další zájemkyně z jiných oborů. Pokročilejším zpěvačkám doporučujeme členství v komorním sboru. Notový materiál zaslaný v příloze e-mailu po přihlášení do SISu si studentky samy vytisknou a nosí na každou zkoušku. Během semestru si osvojí zadané skladby zpaměti.
Repertoár ženského sboru: např. K. B. Kopřiva: Salve Regina, A. Dvořák: Čtyři zpěvy, J. Gallus: Pueri concinite. Výběr z úprav lidových písní, koledy. Část repertoáru společná se smíšeným sborem.
Podle možností další sborový materiál různých období a žánrů rozšiřující znalost základního repertoáru a rozvíjející pohotovost ve čtení sborových partů.
Muži z 1. ročníku budou členy smíšeného sboru, který vede doc. Marek Valášek.
Smíšený sbor zkouší v úterý 15.20-16.50 v C1.
Vystoupení smíšeného sboru v ZS: 14. 10. ve 14.00 kostel sv. Ignáce, Praha 2, 16. 11. a 7. 12. Karolinum.
Specifikum disciplíny spočívá v současném vzdělávání studentů různých ročníků, vybavených odlišnými stupni úrovně hudebních dovedností a mírou dosavadní sólové pěvecké nebo sborové praxe. Studium konkrétních skladeb umožňuje získat přehled o sborové literatuře určitého sborového seskupení a o zásadách její interpretace. Náplní předmětu je aktivní členství v některém z existujících fakultních sborů. Současně s výchovou sborového zpěváka předmět sleduje individuální zkušenost s interpretací konkrétních vokálních děl prováděných se sborem při různých příležitostech. Kromě pravidelné účasti na zkouškách a prokázání zvládnutí studovaného repertoáru je podmínkou k zápočtu i písemná recenze koncertů profesionálních sborových těles, dále pak podílení se na organizaci soustředění a na přípravě průvodního textu koncertního programu.
Comprehensive education of the choral singer in the form of choir rehearsals. The specifics of the discipline consist in the current education of students of various grades, equipped with different levels of musical skill levels and the level of existing solo singing or choral practices.
The study of specific compositions allows you to get an overview of the choral vocal literature of a particular grouping group and the principles of its interpretation.