V kurzu se bude pracovat s heterogenní skupinou studentů, a tedy bude dán silný akcent na diferenciaci přístupu k vyučování geometrie. V každém probíraném tématu budou studenti 2. st. vedeni na úroveň abstraktních poznatků a důkazů, zatímco studenti 1. st. na úroveň generických modelů a tvorby hypotéz. Společná práce a vrstevnické učení umožní jít i více do hloubky v didaktice matematiky.
Studenti mohou do značné míry ovlivnit i obsah kurzu. Plánované tématické celky jsou: 1. Geometrie čtvercové mříže, konstrukce pouze pravítkem, zkoumání významných bodů trojúhelníku 2. Pokrývání plochy 3. Zkoumání některých mnohostěnů
Kurz je zaměřen na prohloubení učiva geometrie tak, aby byl student schopen pracovat s heterogenní skupinou, to znamená jak se žáky slabšími, tak s talentovanými žáky v oblasti geometrie. Aktivity budou zaměřeny na rozvoj myšlení a tvorbu přiměřených úloh, tedy na tvorbu obtížnostně gradovaných úloh.
Obsah je zaměřen na metody vyvozování vztahů ve 2D i 3D geometrii, na rozvoj dovednosti argumentovat i dovednosti pracovat s různými reprezentacemi geometrických objektů.