Probíraná témata budou moci studenti do značné míry ovlivnit.
Vyvozování vztahů, např. v součtových trojúhelnících, násobilkových čtvercích, šipkových diagramech, pavučinách, stovkové tabulce, ...
Zaměříme se také na téma dělitelnost, dělení, periodická čísla, zlomky; práce s daty, kombinatorika, pravd ěpodobnost. Z didaktického hlediska půjde o cestu od konkrétních zkušeností ke zobecnění, tedy o cestu k použití písmen, tedy k algebře.
Důležitou dovedností učitele je diferencovat učivo vzhledem ke kognitivní úrovni žáků a v hodinách pohotově reagovat na každého žáka tak, aby měl příležitost se rozvíjet do svého maxima. Vybavit studenty nejdříve dostatečnými vědomostmi z aritmetiky a následně dovednostmi gradovat obtížnost úloh tak, aby v praxi uměli pracovat i těmi nejzdatnějšími žáky, to je cílem kurzu.
Student prohloubí a propojí dosavadní aritmetické poznatky tak, aby získal nadhled nad látkou aritmetiky 1. st. ZŠ z pohledu 2. st.
ZŠ.