Charles Explorer logo
🇬🇧

Seminar on arithmetic

Class at Faculty of Education |
O01310V04

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Probíraná témata budou moci studenti do značné míry ovlivnit.

Vyvozování vztahů, např. v součtových trojúhelnících, násobilkových čtvercích, šipkových diagramech, pavučinách, stovkové tabulce, ...

Zaměříme se také na téma dělitelnost, dělení, periodická čísla, zlomky; práce s daty, kombinatorika, pravděpodobnost. Z didaktického hlediska půjde o cestu od konkrétních zkušeností ke zobecnění, tedy o cestu k použití písmen, tedy k algebře.

Annotation

Important teacher´s skill is to differentiate tasks and problems with respect to pupils´ cognitive level and to react to pupils, so that they have the oporturnity to develop to their maximum. To equip students first with appropriate arithmetical knowledge and then with abilities to set up difficulty of tasks so that they know how to work with the most capable pupils, this is the goal of the course.

Students will deepen and interlink their current arithmetical knowledge so that they will get good perception of arithemtic from the point of view of secondary level.