Charles Explorer logo
🇨🇿

Poradenská teorie a praxe

Předmět na Pedagogická fakulta |
O01313172

Sylabus

Cíl kurzu: Zvýšit citlivost budoucích učitelek 1. st. základní školy pro poradenské aktivity v profesi učitele a výchovného poradce. Osvojení základních poznatku z pedagogicko psychologického poradenství.

Obsah kurzu:

-Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, etické aspekty v poradenské práci.

-Vývoj poradenství ve světě i českém školství.

-Činnosti a kompetence jednotlivých aktérů v poradenském systému: výchovný poradce, školní a poradenský psycholog, speciální pedagog, PPP, SPC,SVP.

-Odborné poradenské činnosti ve škole: screening, diagnostika, intervence, konzultační aktivity

-Nejčastěji řešené poradenské problémy v mladším a středním školním věku: neadekvátně připravené dítě pro vstup do školy, prospěchové problémy v počátečních třídách, specifické poruchy učení, neklidné dítě, odlišné varianty chování podmíněné sociokulturním prostředím.

-Individuální psychologické vyšetření dítěte v PPP ( na žádost rodičů, školy).

-Fáze poradenského procesu, navázaní poradenského vztahu (E-A-U)

-Komunikace mezi školou a rodinou.

Anotace

Anotace:

Cílem kurzu je zvýšit citlivost učitelů prvého stupně ZŠ pro osobní i školní problémy žáků.

Informuje o nejčastěji řešených problémech v mladším a středním školním věku. Zaměřuje se na screening a možnosti intervence v otázkách: neadekvátně připravené dítě pro vstup do školy, školní neúspěchy v počátečních třídách, vývojové poruchy učení, neklidné dítě, odlišné varianty chování podmíněné sociokulturním prostředím.