Sylabus: Aktuální problémy mediálního a informačního vzdělávání - přehled o tom, s jakou technikou je možné se ve školách setkat
Didaktické aspekty práce s ICT na 1.st.ZŠ
Rozvíjení znalostí a dovedností smysluplně využívat ve výuce televizi, počítač, internet, interaktivní tabuli, žákovská zařízení připojená na školní WiFi
Didaktické aspekty práce s interaktivním vzdělávacím obsahem - multimediální elektronické interaktivní učebnice
Nácvik práce s interaktivní tabulí a učebnicí
Rozvíjení dovedností pracovat s cloudovými aplikacemi, využití online dokumentů na google
Tvorba a prezentace vlastních příprav na výuku s využitím ICT
Náslechy ve výuce na 1.st.ZŠ s využitím ICT s následnou reflexí (popsat možnosti a meze ICT)
Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018.
Role asistenta žáka/ pedagoga
Kurz je obsahově zaměřen na porozumění didaktickým aspektům práce s ICT ve výuce a v procesu přípravy na výuku.
Jedná se o porozumění didaktickým aspektům práce s počítačem, internetem, interaktivní tabulí a interaktivním vzdělávacím obsahem.
Nedílnou součástí kurzu je nácvik práce učitele s interaktivní tabulí a interaktivní učebnicí a náslechy ve výuce s využitím ICT na 1. stupni ZŠ s následnou reflexí.
Další důležitou oblastí je pak velké množství cloudových řešení, které lze využívat ve výuce. Řada škol s těmito nástroji běžně pracuje a tak je důležité, aby do škol přicházeli noví učitelé vybaveni dovednostmi s těmito ICT prostředky pracovat. Inovace kurzu se zaměřuje i na přehled nabízených technologií a také na možnost využití cloudových prostředků.