Charles Explorer logo
🇬🇧

Effective methods of evaluation and planning of support for pupils in the 1st grade of elementary school

Class at Faculty of Education |
O01315V77

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Každý blok obsahuje prezenční výuku a 2 hodiny práce v online prostředí Moodle.

Členění kurzu: 1. a 2. blok: Úvod do metod formativního hodnocení a metody Learning Stories (každý blok 4 vyučovací hodiny- 6.3.a 13.3.)

 - pozorování, dokumentace a formativní hodnocení na počátku školní docházky

- teoretický základ a nácvik pozorovacích a hodnotících dovedností studentů v rámci uplatnění metody Learning Stories 3. blok: praxe studentů v ZŠ uplatňující metodu Learning Stories v praxi (6 vyučovacích hodin)- v den dle individuálních možností studentů

- Pozorování dětí v praxi ve třídě, kde se s metodou Learning Stories pracuje, spolupráce s pedagogem na tvorbě příběhů o učení pro vybrané žáky 4. blok: reflexe praxe a práce s příběhy o učení žáků (výsledky) praxe studentů, prohloubení dovedností studentů v práci s metodou Learning Stories (3 vyučovací hodiny)- 27.3. 5. a 6. blok: plán pedagogické podpory a závěrečná reflexe (3 vyučovací hodiny a 1 vyučovací hodina)-24.4.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je součástí nabídky předmětů v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání na PedF UK“ (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965), podaktivita Rozvoj kompetencí studentů-budoucích učitelů propojováním teoretické a praktické výuky.

Cílem předmětu je rozvinout kompetence studentů v oblasti pozorování, dokumentace, formativního hodnocení a individuální podpory dítěte na počátku školní docházky.

Kurz je prakticky zaměřen na osvojení metody Learning Stories a její použití v kontextu českého primárního vzdělávání. Metoda cílí na podporu žáka jako kompetentního učícího se jedince. Ukazuje učitelům cestu, jak podporovat rozvoj každého žáka a jak důsledně uplatňovat osobnostně orientovaný model vzdělávání formou „příběhů o učení žáka“.

Předmět je členěn na šest prezenčních setkání, která se zaměří na seznámení s klíčovými teoretickými východisky pro formativní hodnocení a metodu Learning Stories, nácvik praktických dovedností studentů v oblasti pozorování dítěte, dokumentace jeho rozvoje, hodnocení a provázání individuální i skupinové vzdělávací nabídky s výsledky hodnocení. Každému prezenčnímu setkání předchází příprava v online prostředí Moodle. Součástí kurzu je i praxe ve třídě primární školy, reflexe a analýza praktických zkušeností studentů z praxe.