Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika výchovy ke zdraví

Předmět na Pedagogická fakulta |
O01317186

Sylabus

1.Implementace podpory zdraví do školního kurikula 2.Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků. 3.Přístupy k tvorbě kurikula v oblasti podpory zdraví u nás i v zahraničí. 4.Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výstupů. 5.Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků. 6.Škola podporující zdraví - komplexní program rozvíjení zdravotní gramotnosti. 7.Volba forem a metod výuky, učebnice, pomůcky a další zdroje informací pro přípravu na výuku výchovy ke zdraví. 8.Hodnocení efektivity výuky, specifika pro výuku témat výchovy ke zdraví. 9.Příprava dílčích tematických plánů. 10.Příprava výuky pro jednotlivé vyučovací hodiny. 11.Prezentace vlastního pojetí výuky zaměřené na výchovu ke zdraví, sebereflexe.

Anotace

Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21". Vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání, zejména z očekávaných výstupů v oblasti podpory zdraví na 1. stupni ZŠ.

Poskytuje podklady pro implementaci klíčových témat do výuky. Studenti tvoří tematické plány pro jednotlivé ročníky, osvojují si specifické formy a metody práce s žáky (např. kooperativní učení, aktivní sociální učení, využívání pracovních listů).

Preferován je konstruktivistický přístup k didaktické transformaci učiva a výuka všestranně rozvíjející zdravotní gramotnost žáků.