Rozšíření a prohloubení stejnojmenného kurzu (01318273 - prvý díl).
Diskuse studentů s odborníky z praxe.
Cíl kurzu:
Porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a rozvoji každého dítěte.
Obsah kurzu:
S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů .:
- obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání,
- nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti,
- výklad teoretických východisek inkluse (1) model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, (2) životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, (3) vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
- deficitní a kompetenční pojetí handicapu, změna hlediska - od vnějšího k vnitřnímu pozorovateli.