Přírodní a technické materiály pro tvořivé činnosti dětí, hodnocení jejich vlastností, jednoduché experimenty, techniky zpracování.
Konstrukční činnosti a modelování; základy technického kreslení. Konstrukční stavebnice, tvorba konstrukčních prvků a sestavování vybraných modelů.
Pěstované rostliny, jejich využití pro vzdělávání dětí a úpravu životního prostředí ve školách a jejich okolí. Pokusy a didaktické hry s rostlinami. Rostliny ve výživě. Základy fytoterapie.
Využití praktických činností pro pedagogickou diagnostiku, rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky, nonverbální tvořivosti poznávacích schopností dětí a formování jejich pozitivních vlastností.
Možnosti začlenění průřezových témat RVP do výuky tématických celků v oblasti Člověk a svět práce.
Možnosti využívání IT při výuce tématických celků v oblasti Člověk a svět práce.
Základy bezpečnosti a hygieny při práci, hrách a experimentování s různými materiály a rostlinami v 1.- 5. ročníku ZŠ.
Posláním předmětu je seznámit budoucí učitele primární školy s možnostmi rozvoje dovedností a formování osobnosti žáků 1. stupně ZŠ při výuce zařazené do oblasti Člověk a svět práce.
Cílem předmětu je seznámit studenty s technologiemi spojenými s výrobou, zpracováním a hodnocením vlastností vybraných materiálů a s pěstováním vybraných rostlin, s využitím různých materiálů a rostlin pro experimentování, didaktické hry a rozvoj osobnosti dětí mladšího školního věku, seznámit s možnostmi využívání IT.