- Technické a programové prostředky počítačových sítí, typy a vlastnosti počítačových sítí, způsoby připojování, struktura Internetu, uživatelské nastavení operačních systémů a klientů pro přístup k Internetu, řešení elektronické pošty
- Základy jazyka HTML a tvorby HTML dokumentů, způsoby prezentace dokumentů v prostředí WWW, nástroje pro tvorbu, specializované HTML editory Internet jako didaktické prostředí,
- Vliv Internetu na výukový proces, výukové aktivity s problémovým a projektovým zaměřením založené na využití Internetu
- Databázové a informační systémy, architektura zpracování a přístupu k datům, datové modely, schéma databáze, vytváření databáze, práce s databází
- Realizace vlastního výukového projektu
Posláním studijního předmětu PC4 Internet jako didaktické prostředí je prohloubit poznání vlastností a didaktických možností počítačových sítí a informačních systémů a navodit u studentů způsobilost aktivně využívat počítačovou síť Internet a informační systémy pro podporu jejich studijní a pedagogické činnosti.
Cílem studijního předmětu je vybavit studenty ve vazbě na již absolvované kurzy příslušnými vědomostmi a kompetencemi z oblasti technických prostředků počítačových sítí, využívání služeb sítě Internet včetně možností publikování didaktických dokumentů a základů vlastní tvorby WWW stránek respektujících didaktické zásady a obecně platná kritéria pro tvorbu výukových materiálů. Komunikační a informační význam Internetu předmět doplňuje o základní principy návrhu a vývoje informačních systémů a klade si za cíl objasnit studentům principy a techniky databázových systémů a naučit je vytvořit s konkrétním databázovým systémem jednoduchý informační syst ém