Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a výtvarné edukace a jejich možnosti v primárním vzdělávání.
V návaznosti na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu.
Pozorují a studují druhy a metody reflexe a hodnocení ve Vv, mj. na videozáznamech z výuky Vv. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií.
V kurzu bude implementovaná metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
-Sporné otázky problematiky reflexe, hodnocení a klasifikace uměleckých předmětů. Specifika reflexe uměleckých předmětů.
-Hodnocení ve Vv, sledování, reflexe a analýza videozáznamu -Hodnocení ve Vv, metody, postupy, závěr kurzu
-Tematizace profesního portfolia
-Stanovení cílů, profesního portfolia, rozvoj metakognice
- Struktura portfolia
-Hledání formální podoby portfolia
<span style="margin: 0px; padding: 0px; user-select: text; -webkit-user-drag: none
Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a jeho možnosti v primárním vzdělávání.
Je rozvíjen koncept formativního hodnocení v kontextu uměleckého vzdělávání.
V návaznosti na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu. Studuj í druhy,metody a možnosti reflexe ve Vv prostřednictvím videozáznamů v výuky. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. Zabývají se problematikou poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům i metodikou rozvoje sebehodnocení a vrstevnického hodnocení.
Předmět rozvíjí schopnost studentů reflektovat výtvarné vnímání a tvorbu i schopnosti komunikovat o rozpoznaných významech a zkušenostech subjektu s cílem jejich budoucího využití ve výuce výtvarné výchovy. Student, jako reflektivní praktik, je veden k uvažování o vlastních navrhovaných výtvarných úkolech a širších projektech a jejich možné revizi.
Předmět seznamuje studenty s vybranými kvalitativními metodami výzkumu, užívanými současnou výtvarnou výchovou (případová studie, zakotvená teorie, akční výzkum, art-led research, practice-based research, artography) s cílem probudit zájem studentů o systematické studium jevů v procesu vzdělávání.
Studenti pokračují ve vedení průběžného reflektivního portfolia. Zpracovávají jeho dílčí výstupy vzhledem ke SZZ s podporou reflektivního rámce, který slouží jako podpůrná struktura přípravy profesního portfolia a je nástrojem souhrnné reflexe studia ve specializaci. Má vést studenty/ky k metakognitivnímu uvažování a propojování jednotlivých složek studia (umělecká tvorba, studium teorie a dějin umění, oborová didaktika).