* Klíčová slova: plánování, reflexe/hodnocení, komunikace, spolupráce, otevřená didaktická struktura, portfolio, výstava
Předmět je zaměřen na získávání praktických učitelských dovedností. Realizují a ověřují vlastní učitelské pokusy. Zároveň pozorují a analyzují realizovanou výuku kolegů/kolegyň. Nabyté zkušenosti reflektují. Předmět rozvíjí schopnost studentů pozorovat, analyzovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy v návaznosti na znalosti výtvarné kultury, teorie umění, didaktiky a zkušeností nabytých autorskou tvorbou. Zkušenosti studentů jsou kladeny do souvislosti s učivem vzdělávací oblasti
Umění a kultura, s vybranými vyjadřovacími prostředky, s výtvarnými postupy a s vhodnými způsoby reflexe a hodnocení.
Kurz vede studenty ke kritickému uvažování nad vlastními učitelskými pokusy a schopnosti v diskusi s kolegy a učiteli z praxe obhájit zvolené prostředky. Přitom využívá metod aktivního a kooperativního učení a dostupných způsobů záznamu. Praxe probíhá na prvním stupni základních fakultních škol.