Charles Explorer logo
🇨🇿

Souvislá pedagogická praxe

Předmět na Pedagogická fakulta |
O01321170

Sylabus

* Obsah: Klíčová slova: kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti * 1. Teorie: * 2.

Praxe: - Hledání variant řešení pedagogických situací. (Podle možností konkrétní výuky předmětu, plán a příprava v kontextech neočekávaných ped. situací, úskalí improvizace, řízená aktivizace žáků aj.) - Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací. (Posouzení stavby konkrétní vyučovací jednotky, organizační momenty,východiska - motivace, aktivizace žáků, typy otázek, způsoby shrnutí poznatků a jejich ověření,kontexty s plánem aj.) - Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.) - Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost. (Způsoby hodnotící reflexe) - Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.(?Umění" klást otázky, typy otázek, základní chyby při aktivizaci žáků aj.)

Anotace

Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace na primárním stupni vzdělávání. Hodnotící reflexe dosažených výsledků.