Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti.
* Obsah:
Klíčová slova : zodpovědnost, kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti
* 1. Teorie:
* 2. Praxe:
- Hledání variant řešení pedagogických situací.
- Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací.
- Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.)
- Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost.
- Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.
* Aims:
\r\nCreating prerequisits for teacher´s self-reflexion, structured and reflected meditating and lesson planning, understanding the process and results of pedagogical activities both based on one´s own pedagogical attempts and observing other teachers.
\r\nKey words:
\r\nresponsibility, competence, projecting, realization, reflexion, phases of the process
\r\nContents:
\r\n
- Understandig the choices of pedagogical process
- Reflexion of theoretical concepts, conceiving one´s own pedagogical activities
- Identification of the problem. (distinguishing problems from symptoms)
- Developing understanding of one´s own pedagogical actitivity
* Cíl: Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti. * Obsah: Klíčová slova : zodpovědnost, kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti * 1. Teorie: * 2.
Praxe: - Hledání variant řešení pedagogických situací. - Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací. - Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.) - Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost. - Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.
Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace na primárním stupni vzdělávání. Hodnotící reflexe dosažených výsledků.