- Zásady tvorby výukových aplikací, úvod do algoritmizace, multimediální systémy, možnosti tvorby multimediálních aplikací, autorské prostředky
- Základy teorie analogového a digitálního zpracování zvuku a obrazu, programy pro zpracování zvuku a obrazu, zpracování obrazu a zvuku na počítači
- Macromedia Authorware, prostředí systému, větvení programu, interaktivita, při tvorbě testových otázek, užití animací, práce se šablonami, publikování aplikací
- Adobe Flash, prostředí a ovládání programu, vektorová grafika a import bitmap, animace, symboly, základy ActionScriptu, export flashanimací do HTML
- WWW autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje na podporu výuky, porovnání a vlastnosti komerčních VLE systémů pro distanční vzdělávání
- Tvorba projektu, námět, realizace, testování
Posláním studijního předmětu PC6 Autorské systémy a prostředí je seznámit studenty v návaznosti na předchozí kurzy systému PC s přednostmi, možnostmi a se základními způsoby tvůrčího využití počítačových technologií v práci učitele a motivovat je k tvůrčímu využívání počítače v jejich budoucí profesi.
Cílem studijního předmětu je osvojení vědomostí a dovedností potřebných pro přípravu spektra různých typů didaktických materiálů pro fáze přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. Současně je cílem získání minimální praktické zkušenosti s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehledu o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných výukových aplikací. Z hlediska obsahu se předmět vedle teoretické části zaměřuje především na dostupné autorské prostředky pro tvorbu výukových materiálů, které nevyžadují zvláštní znalost programování. Studenti navážou na své zkušenosti se zpracováním textu i grafiky, tvorbou prezentací a jednoduchých WWW stránek v jazyce HTML. Pomocí vhodných autorských nástrojů budou vytvářet aplikace náročnější, a to jak v podobě WWW stránek, tak i jako samostatné počítačové programy.