Obsah předmětu:
Zdraví ? determinanty zdraví, zdraví a životní styl, WHO, dokument "Zdraví 21"
Zdraví a nemoc ? psychosomatika, zásady péče o zdraví se zaměřením na děti školního věku, lékařská péče léčební a preventivní
Bio-psycho-sociální faktory udržující, posilující a podporující zdraví
Období dospívání - fyziologický průběh puberty (biologická, psychická, sociální problematika), zdravotní problémy dospívání, dospívání jako rizikové období v ontogenezi
Reprodukční zdraví v období dospívání - negativní jevy poškozující zdraví dospívajícího (předčasný koitální styk, těhotenství, interrupce, pohlavně přenosné choroby, HIV/AIDS, gynekologické záněty)
Faktory poškozující zdraví a zkracující život (stres, kouření, alkohol, rizikové sexuální chování apod). Mediální manipulace.
Výživa a zdravotní stav, změny nutričního chování a podpora zdraví
Multidisciplinární systém ochrany týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte v
The aim of the course is to present strategy of health risks management, including prevention methods. Based on program documents WHO the course analyses health determinants and defines major tasks in education towards healthy life style.
It includes problems of addiction, civilizational diseases, stress, hidden forms of violence, sexual abuse, bullying, media manipulation and nutritious behavior damaging health. Moreover, it lays emphasis on problems related to incorporation of education towards healthy lifestyle into school educational programs.
The course is developed as preparation for the role of form teacher.