Seminář je určen především pro studenty, kteří se zajímají o nové metody techniky ve vyučování. Jejich společným znakem je dovednost žáků spolupracovat na úkolu, vytvářet klima pro sdílení a umět potlačit individualismus ve prospěch fungování celku. Seminář je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Na seminářích se studenti seznámí s konkrétními základy inovačních trendů ve vyučovacím procesů, dále se seznámí s programem Začít spolu, Zdravá škola, PAU atd. součástí semináře je beseda s ředitelkou České školní inspekce. V části praktické navštíví studenti školu, která se těmito trendy zabývá. Na závěr semináře studenti zpracují návrh skupinové nebo kooperativní výuky ve své aprobačním předmětu. Úkolem semináře je také pochopení výhod a mezí zavádění těchto forem do výchovy vzdělávacího procesu.
* Obsah kurzu
- Historická východiska kooperace žáků ve vyučování
- Model kooperativního vyučování
- Realizace kooperativního vyučování
- Podmínky pro kooperativní učení ve škole
- Plánování, realizace a hodnocení kooperativního učení
- Fáze kooperativního učení
- Role učitele při kooperativním učení a jejich vzdělávání
- Podmínky pro uplatnění modelu kooperativního učení ve škole
- Výhody a meze používání této formy vyučování
Seminář je určen především pro studenty, kteří se zajímají o nové metody techniky ve vyučování. Jejich společným znakem je dovednost žáků spolupracovat na úkolu, vytvářet klima pro sdílení a umět potlačit individualismus ve prospěch fungování celku. Seminář je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Na seminářích se studenti seznámí s konkrétními základy inovačních trendů ve vyučovacím procesů, dále se seznámí s programem Začít spolu, Zdravá škola, PAU atd. součástí semináře je beseda s ředitelkou České školní inspekce. V části praktické navštíví studenti školu, která se těmito trendy zabývá. Na závěr semináře studenti zpracují návrh skupinové nebo kooperativní výuky ve své aprobačním předmětu. Úkolem semináře je také pochopení výhod a mezí zavádění těchto forem do výchovy vzdělávacího procesu.
Obsah kurzu
- Historická východiska kooperace žáků ve vyučování
- Model kooperativního vyučování
- Realizace kooperativního vyučování
- Podmínky pro kooperativní učení ve škole
- Plánování, realizace a hodnocení kooperativního učení
- Fáze kooperativního učení
- Role učitele při kooperativním učení a jejich vzdělávání
- Podmínky pro uplatnění modelu kooperativního učení ve škole
- Výhody a meze používání této formy vyučování