Obsah kurzu pojetí pojmu zážitková pedagogika cíle ZP jako výchovy prožitkem, cíle didaktické potřeba aktivních prostředků výchovy - učení, globální výchova,holistický přístup proces učení, Kolbův cyklus učení, metodologie ZP (motivace, akce, zpětná vazba) hra - život jako, reflexe osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence skupina, kooperace, vedení, role determinace správné volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti),dramaturgie osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření zdroje: výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod.) dramatická výchova, dramaterapie artefiletika arteterapie (Etický kodex arteterapeuta )
Utřídit systém zážitkové pedagogiky, včetně artefiletiky a dramatické výchovy v návaznosti na arteterapii a dramaterapii jako zdroje. Teoretické znalosti čerpat z praktických zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů.
Vedlejším cílem této formy seminářů je vytváření dobře fungující skupiny (poznáváním sebe i druhých k důvěře, principy spolupráce apod.) a současně posun v osobnostním rozvoji studentů.