Obsah kurzu pojetí pojmu zážitková pedagogika cíle ZP jako výchovy prožitkem, cíle didaktické potřeba aktivních prostředků výchovy - učení, globální výchova,holistický přístup proces učení, Kolbův cyklus učení, metodologie ZP (motivace, akce, zpětná vazba) zdroje: výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod.) dramatická výchova, dramaterapie artefiletika arteterapie (Etický kodex arteterapeuta ) hra - život jako, znaky, zásady, pravidla, reflexe osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence skupina, kooperace, vedení, role determinace správné volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti),dramaturgie osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření
Utřídit systém zážitkové pedagogiky.včetně artefiletiky a dramatické výchovy v návaznosti na arteterapii a dramaterapii jako zdroje. Teoretické znalosti čerpat z praktických ? zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů.
Vedlejším cílem této formy seminářů je vytváření dobře fungující skupiny (poznáváním sebe i druhých k důvěře, principy spolupráce apod.) a současně posun v osobnostním rozvoji studentů.