Charles Explorer logo
🇬🇧

Pedagogical practice I

Class at Faculty of Education |
O02302030

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Souvislá pedagogická praxe I. se koná na zakladních školách vždy během března a v dubna s tím, že studenti vykonají praxi v obou studijních předmětech.To znamená, že student absolvuje 14 dní praxe. Náplní práce v předmětu biologie je provést 10 hospitačních náslechů v hodinách fakultních učitelů a 10 hodin vlastních výstupů. Plánování: Praxe se plánuje několik měsíců předem, škola je přednostně vybrána za seznamu fakultních škol Pedf.UK., může být vybrána i z jiných škol.

Oborový didaktik připraví pro fakultního učitele na ZŠ formulář "Dohoda o provedení práce", který je podkladem pro finanční ohodnocení. Realizace: Studenti konají praxi jednotlivě nebo ve dvoučlenných skupinách pod vedením fakultních učitelů.

Posluchači prováději hospitace s rozborem hodin u fakultních učitelů (10 hodin). Samostatné vyučovací výstupy jsou doporučeny v celkovém počtu 10 hodin.

Součástí samostatných výstupů je vyhledávání a studim literatury, studium pedagogické dokumentace,pořizování záznamu z hospitací, písemné přípravy na samostatné výstupy a záznamy z dalších činností. Náměty na sledování mimovyučovací práce ve školách během souvislé praxe: pedagogická rada, provozní porada, zájmové kroužky, doučovací hodiny, dozory učitelů o přestávkách a v jídelně, účast v kulturně vzdělávací činnosti školy,spolupráce školy a rodiny, třídní schůzky.

Hodnocení studentů: V písemném hodnocení provedeném fakultním učitelem se u studenta hodnotí: celkový přístup k učitelství a vztah k dětem,odborná připravenost, komunikativní dovednosti,řídicí schopnosti,diagnostické dovednosti, příprava na vyučování a účast v mimovyučovací činnosti školy. Praxe se uzavírá zápočtem.

Annotation

The long term practice I runs during March. During that time students have to observe ten classes to watch an experienced teacher in action.

In addition the students carry out their own 10 lessons during October. The students undertake their practice individually or in couples under the leadership of the senior teacher.

Each of the students? classes are analysed by a senior teacher. The student is supposed to study the special literature concerning teaching and take part in all the school events.

Students are evaluated by the following criteria : general approach to the teaching profession, professional skills, communication skills, leadership ability, proper behaviour in the class, the quality of the written preparation for the class. Students are given credits at the conclusion of this assessment.