Charles Explorer logo
🇬🇧

Theory of Mass Communication

Class at Faculty of Education |
O02303074

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vyučující: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.

Požadavky k zápočtu: vytvořit návrh na billboardovou reklamu a její popis (záměr, volbu designu a výrobku, cílová skupina), ústní rozprava nad publikací M. Kunczyka.

Cíl kurzu: uvědomit si místo masových médií ve společnosti a v životě jednotlivce, seznámit se se základními termíny oboru mediálních studií a vybranými teoriemi, které činnost masových médií popisují a hodnotí

Obsah kurzu: masa, média, masmédia; masmediální komunikace a její modely; mezníky v historii a vývoji masových médií; funkce médií, hodnocení médíí, normativní teorie chování médií; média a společnost, média a politika, média a kultura; mediální instituce, druhy médií; publikum, chování publika, interakce s médii; mediální produkty, jejich typy a metody analýzy; manipulace a objektivita; svoboda médií, morálka, komercializace

Annotation

Mass communication as a sociocultural phenomenon; an empirical pragmatics of mass communication; the social influence of mass communication in contemporary society; media language and mass communication; media, mass media, and multimedia; electronic mail communication; discourse and ideology.