Obsah přednášky bude podporovat výuku v seminářích a zároveň zahrnovat požadavky na znalosti a rozhled studentů při skládání zkoušky z didaktiky a u státnic.
* Problémové oblasti:
- Jak funguje literatura ve společnosti a ve škole
- Krása, hodnota, prožitek a literární dílo ve škole; zakládání celoživotního čtenářství,
- Různé cíle a koncepce literární výchovy
- Rozmanité literárněestetické aktivity; okolnosti ovlivňující rozvoj čtenářství
- Porozumění textu, didaktická interpretace
- Struktura a funkce dokumentů regulujících výuku
Hledáme zájemce, kteří by si od října do půli listopadu 07 chtěli vyměňovat emaily v angličtině s americkými studentkami/studenty učitelství z Grand Valley University (Mi) o četbě dětských knih a o rozvoji čtenářství, o čtenářských zvycích a případně o nedávné české historii. Ozvěte se co nejdříve na hausen@ecn.cz . Více na literárně-didaktickém webu O. Hausenblase.
Lecture course concentrated on key issues of the didactics of teaching literature, namely on possible conceptions of literary education at elementary and secondary schools. It includes the reflection of current state, methods of literary education, the analyses of textbooks and readers, and on the assessment of the results of teaching.