Obsahově lze kurz shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání zpracování jednoho tématu v českém a německy psaném tisku.
Psaní vlastních textů v publicistickém funkčním stylu.
Cílem předmětu je seznámení se základními charakteristikami a postupy publicistického stylu, zdůraznění textu jako komunikátu. V centru pozornosti je také problematika terminologie publicistického stylu, analýza jednotlivých publicistických textových typů, sepětí publicistického stylu a stylu krásné literatury, variování publicistických textů pro potřeby výuky cizímu jazyku a cizojazyčné časopisy pro školy.
Obsahově lze předmět shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání prezentace jednoho tématu v českém a německy psaném tisku. Kreativní psaní publicistických textů.