Poznávací proces, pojmotvorný proces
Formální učení - interpretace
Diagnostika a reedukace formalismu
Konstruktivismus v didaktice matematiky
Projekty ve vyučování matematice
Fylogeneze a ontogeneze v poznávacím procesu
Jazyk matematiky a jeho znakové charakteristiky (Názvy a značky, Standardy)
Číslo - fylogeneze pojmu, základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ
Modely zlomku
Modely záporných čísel
Číselná osa a racionální čísla
Reálná císla ve vyučování matematice
Procenta
Číslo a proměnná
Algebraické výrazy - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ
Rovnice a nerovnice - fylogeneze
Rovnice a nerovnice - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ
Planimetrie - fylogeneze
Planimetrie - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ
Planimetrie - geometrické konstrukce, měření délek a úseček, měření délek a úhlů, měření obvodů a obsahů
Stereometrie - fylogeneze
Stereometrie - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ, hra Sova
Modelování a matematizace reálných situací, mezipředmětové vztahy
Práce s daty
Projektování učiva v práci učitele matematiky (pojmová mapa, standardy v práci učitele matematiky, formulace výstupů výuky - taxonomie)
Příprava na praxi, záznamové archy, sbírání zajímavých zkušeností a příběhů (bude diskutováno v DM2), nabídka víceméně pravidelného scházení se v době praxe k diskusi aktuálních problémů
Základy didaktiky matematiky: didaktická interpretace matematických poznatků, pojmotvorný proces, formální poznatky, konstruktivismus, projektová metoda. Fylogeneze a ontogeneze pojmu číslo.
Fylogeneze a ontogeneze pojmů z planimetrie a stereometrie. Modelování a matematizace reálných situací.