- Zdravotní gramotnost (health literacy) a její význam, výsledky výzkumů.
- Pohledy na zdraví a nemoc v kontextu vývoje společnosti. Obsah pojmů zdraví a nemoc. Zdraví jako předmět. Přístupy ke studiu zdraví člověka.
- Systémové pojetí zdraví, vybrané koncepce a definice. Bio-psychosociálně-spirituální paradigma v medicíně a psychologii. Analýza jednotlivých dimenzí zdraví.
- Mezinárodní organizace na poli podpory zdraví. Programy podpory zdraví v ČR.
- Zdravotní a zdravotnické informace a práce s nimi.
- Veřejné zdravotnictví. Problematika medializace a komercionalizace zdraví.
- Vztah zdraví a výchovy, úloha školy a učitele v péči o zdraví.
Cílem předmětu je motivovat studenty k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie. Zprostředkovat systém znalostí a dovedností, který jim umožní kriticky posuzovat zdravotní informace se zvláštním zřetelem k problematice výchovy a vzdělávání.
Studenti by měli pochopit význam široce pojaté zdravotní gramotnosti pro úspěšnou profesní činnost učitele i pro teoretickou práci ve vědách o výchově.