Charles Explorer logo
🇨🇿

Internet jako didaktické prostředí

Předmět na Pedagogická fakulta |
O02319032

Sylabus

Možnosti využití Internetu ve školním vzdělávání. Úloha Internetu jako didaktického prostředí. Trendy využití Internetu pro vzdělávání.

Základní pojmy (VLE, LMS, Webquest, elearning, on-line kurz).

Hlavní nástroje pro učitele a nástroje pro žáka v elearningových prostředích.

Práce s hotovými on-line kurzy v roli učitele, v roli žáka.

Základy práce s Moodle pro tvůrce kurzů. Týmová práce s cílem vytvořit on-line kurz v Moodle určený pro výuku na ZŠ nebo SŠ. Tvorba scénáře.

Základy práce s HotPotatoes.

Praktické vyzkoušení videokonference.

Anotace

Kurz "Internet jako didaktické prostředí" je určen pro studenty magisterského studijního programu učitelství pedagogika v kombinaci s dalším aprobačním předmětem. Je začleněn v učebním plánu do 10. semestru studia. Jedná se o povinný kurz zařazený do učebního plánu daného studia s dotací 1/1 hodiny týdně. Kurz je uzavřen klasifikovaným zápočtem.

Posláním předmětu Internet jako didaktické prostředí je seznámit teoreticky i prakticky s možnostmi využití Internetu jako prostředí pro edukaci. Hlavní pozornost je věnována systémům VLE (Virtual Learning Environment) a didaktickému využití video-konferencí ve vzdělávání na ZŠ, popř. na SŠ. Studenti navrhují strukturu a připravují materiály pro on-line kurz, navrhují a prakticky vyzkoušejí různé typy vzdělávacích aktivit provozovaných prostřednictvím Internetu.