POSTAVENÍ A FUNKCE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ
Proč se zabývat otázkou integrace ICT do školního vzdělávání?
ICT jako předmět studia, ICT jako nástroj k řešení problémů a úkolů, ICT jako edukační prostředí.
Úloha ICT ve změnách a inovacích ve vzdělávání.
JAK IMPLEMENTOVAT ICT DO EDUKACE
Modely integrace ICT do vzdělávání v závislosti na počtu počítačů ve třídě, typu aplikovaných programů, druhu technologie, v různých fázích výuky, podle uživatele.
Ukázky využití ICT v různých předmětech.
Projektové vyučování s ICT. Role ICT v síťových projektech.
VYUŽITÍ ICT V PRÁCI UČITELE
ICT v činnostech učitele při př ípravě, realizaci, řízení a hodnocení výuky.
VYUŽITÍ ICT V UČENÍ ŽÁKA
ICT při řešení různých typů školních úloh. Úloha ICT v rozvoji dovednosti žáků učit se. Pojmy digitální a informační myšlení, digitální učení. Pojmové mapy. Virtual Manipulatives. Knowledge management.
Hlavním posláním studijního předmětu ICT ve vzdělávání je seznámit studenty s postavením a se základními způsoby využití informačních a komunikačních technologií ve výuce a učení z různých vzdělávacích aspektů. Důraz je kladen jak na teoretické otázky související se způsoby využití ICT v edukačním procesu včetně procesu celoživotního učení,, tak na praktické vyzkoušení a vyhodnocení vybraných modelů integrace ICT do vzdělávání ve škole s cílem připravit budoucí učitele na možnosti využití počítačových systémů v edukačním prostředí a na rozvíjení dovedností a znalostí žáků pracovat s počítačovými systémy.
Východiskem je klíčová otázka proč a jak integrovat ICT do vzdělávání na ZŠ a SŠ. Předmět se rovněž zabývá otázkou, jakou úlohu a význam hrají ICT v procesu učení a ve výuce, jak prostřednictvím ICT změnit vzdělávání, strategie učení a výuky.