- Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav
- Instruktivní a konstruktivní edukační prostředí
- Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky
- LOGO jako klasický konstruktivní nástroj
- Výukové konstruktivní programy
- Projektové metody a výukové projekty
- Virtuální prostředí
- Metodické aspekty realizace konstruktivn ích metod edukace
Předmět K92 Konstruktivní prostředí a výuka navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky předmětů K74 Edukační technologie a K83 ICT ve vzdělávání.
Předmět se zaměřuje především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu K92 rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založených na využití ICT, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.