1. Vznik a vývoj problematiky specifických poruch učení, vývoj teorií o příčinách a mechanismech při vzniku SPU.
2. Definice poruch učení, klinický obraz jednotlivých poruch, etiologie, dopady na osobnost žáka, sekundární psychosoci ální problémy.
3. Vývojové poruchy v předškolním a školním věku, možnosti prevence, diagnostiky a intervence, "riziko dyslexie".
4. Pedagogicko-psychologická diagnostika specifických poruch učení, diagnostická kritéria.
5. Systém péče o děti s poruchami učení, problematika integrace, právní předpisy, individuální vzdělávací program.
6. Nápravné metody a techniky, pomůcky, počítačové programy pro nápravu poruch učení, nové přístupy k terapii.
7. Specifické poruchy učení na střední škole, integrace na SŠ, průběh vzdělávání, maturity.
Cílem kurzu je seznámení studentů - speciálních pedagogů (učitelů, obor) s problematikou specifických poruch učení, získání základních dovedností (diagnostických, intervenčních, terapeutických). Přednášky pokrývají základní teoretické aspekty problematiky, semináře, ve kterých se vyžaduje aktivní účast studentů prostřednictvím seminární práce (skupinové zpracování), budou zaměřeny na konkrétní praktické aspekty (pomůcky, nápravné přístupy, rozbor materiálů aj.)