Charles Explorer logo
🇬🇧

SpecEd - Individuals with Behavior Disorders

Class at Faculty of Education |
O04318032

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Cíl kurzu: základní orientace v problematice poruch chování

Obsah kurzu:

Poruchy chování z hlediska etiologického, institucionálního, historického

Teze: ##Poruchy chování z hlediska speciálně pedagogického # vymezení základních pojmů

# klasifikace poruch chování

## Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti # psychická deprivace # chronická frustrace, konfliktní a stresové situace # patogenní komunikační techniky

## Etiologie poruch chování # multifaktoriální pojetí # teorie zdůrazňující vliv vnitřních predisponujících činitelů # teorie zdůrazňující vliv vnějších činitelů

## Vliv rodinné konstelace na vliv poruch chování # struktura a funkce rodiny #rodina problémová, dysfunkční a afunkční # extrémní výchovné postoje - jejich důsledky

## Náhradní výchova a její alternativy # dětské domovy # pěstounská péče # osvojení # opatrovnictví # SOS vesničky

## Systém výchovných zařízení, jejich organizace a funkce # dětské domovy # diagnostické ústavy # výchovné ústavy # léčebná výchovná oddělení

## Základní principy krátkodobé ambulantní péče # K centra, střediska # krizová centra # Střediska pro mládež # Etopedická centra

## Osobnost delikventního jedince # biologické aspekty osobnosti # poruchy socializačního procesu # subjektivní podmínky delikventního jednání

## Významné osobnosti v převýchovném procesu

Annotation

Basic categories, diagnostic, aetiology, classification of behavior disorders, reeducational process, methods of re education, therapeutic and corrections methods for resocialisation;