* Cíl kurzu:
Vymezení základního surdopedického pojmosloví.
* Obsah kurzu:
Propedeutika surdopedie. Pojem a vymezení předmětu surdopedie, postavení surdopedie v soustavě věd, vědecká základna oboru, metody surdopedie, cíl surdopedie, společenský význam surdopedie.
Patologie sluchového analyzátoru. Význam sluchu a sluchového pozadí. Výskyt a příčiny sluchových vad. Patologie sluchové funkce v oblasti periferní a centrální. Klasifikace sluchových vad. Symptomatologie sluchových vad (hluchota, hluchoněmota, ohluchlost, zbytky sluchu, nedoslýchavost, nepoznaná nedoslýchavost) i z hlediska mezinárodní klasifikace a terminologie. Důsledky sluchových vad. Prevence sluchových vad a sluchové defektivity.
Pedagogická diagnostika sluchového postižení. Diagnóza a diferenciální diagnóza sluchových vad. Vyšetřování sluchu u dětí a dospělých. Sluchová zkouška u dítěte: reflexní zkoušky, dětská audiometrie tónová, dětská slovní audiometrie, Surdopedický screening. Základy praktických metod vyšetřování sluchu. Klasické sluchové zkoušky: orientační sluchová zkouška řečí, Weberův pokus, Rinného pokus, Schwabachův pokus, sluchová zkouška pomocí šelestů a hudebních nástrojů, audiometrie čistými tóny, slovní audiometrie, vyšetřování centrálních vad sluchu, ERA, BERA, CERA. Objektivní a subjektivní vyšetřování sluchu.
Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené.
Consequences of grade, kind, type and variety of hearing impairment. Prevention, diagnostic, education, consequence of hearing impairment.Complexity care about hearing impairment persons and their family.