Obsah kurzu:
1) Psychologie školního dítěte
2) Postižené dítě z pohledu speciální pedagogiky a psychologie
3) Problematika zrakově postižených dětí při vstupu do školy
4) Příčiny zrakových vad u slabozrakých dětí
5) Metodika vyučování ve školách pro slabozraké
6) Čtení, psaní, jazyková a literární výchova v
1.r.ZŠ pro slabozraké
7) Základní metodické pokyny pro práci s dětmi se zbytky zraku
8) Metody a techniky defektologie
9) Rehabilitace zrakově postižených osob a způsoby její realizace
10) Reedukace zraku
11) Vytváření podmínek pro samostatný a bezpečný pohyb nevidomých a slabozrakých lidí
Zrakový orgán, anatomie oka, fysiologie zraku, akomodace, zraková ostrost, adaptace, barvocit, zorné pole, přehled očních chorob, jejich vztah k postižení zrakových funkcí; slabozrakost, slepota;