Cíl kurzu:
Seznámení s problematikou logopedické péče v adolescenčním a dospělém věku, nejčastější poruchy řeči ( afazie, dyzartrie, dysfagie), logopedické působení u osob s demencí, spolupráce s rodinou klienta s vadou řeči
Obsah kurzu: změny v řeči a komunikaci v procesu stárnutí, faktory, ovlivňující řeč a komunikaci přetrvávající poruchy řeči ( dyslalie, dyzartrie,balbuties) afazie poruchy řeči u demence získaná dyzartrie, anartrie dysfagie nejčastější onemocnění ( poruchy, syndromy, onemocnění) s poruchou řeči a komunikace (PN, Alzheimer.chor., ) zařízení pro osoby s NKS, možnost využívání AAK u seniorů, logopedické působení při paliativné léčbě individuální a skupinová logopedická péče, poradenství v logopedii, možnosti spolupráce s rodinou klienta, kvalita spolupráce v různých etapách logopedické péče s klientem dospělém a seniorském věku metodika metodika matematiky metodika výuky cizího jazyka metodika výuky HV a TV metodika výuky českého jazyka, metodika logopedické péče v speciálních školách hodnocení žáka, problematika výuky v 1. ročníku, rámcové vzdělávací plány, školní programy, etická výchova na speciální škole (obecně), mimoškolní aktivity dětí s NKS, speciální programy, legislativa
Educational and rehabilitation programes for adult population with speech and hearing disorders. Logopedics diagnostic and methods care in adult population: Dysartrie, Dysphasie, Aphasie, Voice disorders, Demntia, Adult stutterig.